כללי

אימון אישי – כל היתרונות

לבד בחדר הכושר? כל היתרונות של אימון אישי

אם קמת בבוקר, התמתחת והחלטת שהגיע סופסוף הזמן להתחיל להתאמן, עולה בך כנראה ההתלבטות הבאה: האם לבחור בהרשמה מהירה לחדר כושר ואימון עצמאי ללא הדרכה או לקחת מאמן כושר אישי שילווה אותך בתהליך.

כדי לעזור לך להגיע להחלטה הנכונה עבורך, הנה כמה מהדרכים שבהן אימון אישי תורם לתהליך ועוזר לשמור על המוטיבציה.

למה עדיף לבחור באימון אישי כדי להיכנס לשגרת פיטנס?

היום ברוב חדרי הכושר עובדים מדריכים שיוכלו לעזור לך ליצור תוכנית אימונים, אבל לרוב הם לא יהיו איתך שם צעד צעד לאורך ההתקדמות שלך. מאמן כושר אישי מלווה אותך משלב בניית התוכנית, נמצא לצדך בזמן האימון עצמו ודואג לפקח שהמשקלים מדויקים והתרגילים מבוצעים בצורה נכונה.

בכל פעם שתרגיש מוכן לשלב הבא ותרצה להוסיף עוד משקל או להתנסות בתרגילים מורכבים יותר, מאמן אישי יתאים לך את התוכנית וידאג למעבר חלק ובריא לשלב הבא. הוא מתייחס לכל שגרת החיים, להרגלים וללוחות הזמנים שלך ועוזר לך לפתח שגרה בריאה יותר מסביב לאימונים.

האם האימון האישי יכול לעזור לשמור על אורח חיים בריא?

חשוב לזכור שהמעבר לחיים של פיטנס כולל לא מעט שינויים באורח החיים שלך. כדי לשמור על תוצאות האימונים, כדאי להקפיד גם על תזונה מתאימה ושתיית מים בכמות הנכונה והמדויקת לגוף.

מאמן אישי מוסמך ומקצועי עובר הכשרות גם בנושא תזונה. הוא לא מספק ליווי תזונתי, אך יכול לתת הכוונה ומידע בנוגע לאורח החיים הבריא ובעיקר לעזור לשמור על המסגרת.

איך מתייחס מאמן אישי לפציעות ולכאבים?

פציעות וכאבים הם חלק בלתי נפרד מההסתגלות לאורח חיים שכולל שגרת כושר, בעיקר בתחילת הדרך. עם זאת, רוב הפציעות בחדר הכושר נגרמות בגלל חוסר ניסיון וליווי.

תנועה לא נכונה של הגב, כאבים בכתפיים ובידיים ועומס על הברכיים – את כל אלו אפשר למנוע באופן משמעותי כשנכנס לתמונה מאמן כושר אישי.

המאמן דואג לפקח על התנועות, מסביר ומדגים טכניקות לפי הצורך ושומר על קצב האימונים כך שלא ייווצר עומס על הגוף. מאמן אישי שובר את הסטיגמה שהאימון חייב להיות כואב ועתיר פציעות ומונע אותן בזכות ההדרכה המקצועית.

מה קורה באימון אישי אחרי מחלה או שינוי בחיים?

מה קורה אחרי שפעת קשה שטלטלה את הגוף או ביום שאחרי מסע אופניים בהרי הצפון? הגוף מגיב אחרת מבדרך כלל. מאמן כושר אישי לומד להכיר אותך ואת הגוף שלך, את קצב ההחלמה וההתאוששות שלו אחרי אירועים שונים. הוא יכול לבצע התאמות גמישות בתוך תוכנית האימונים מבלי שתצטרך להפסיק לגמרי ותשבור את השגרה. כך למשל במקום אימון משקולות קשה אחרי מחלה, הוא יבחר בתרגילים שישחררו את הגוף, יקלו על העומס ויחזירו אותו לכושר.

איך אימון אישי שומר על מסגרת ומחויבות קבועה?

לפי מחקר שנערך בארצות הברית, למעלה מ-6.5% מהאמריקאים לא משתמשים במנוי חדר הכושר שלהם ומוותרים על האימונים הקבועים. מאחורי הנתון הזה מסתתרים מיליוני אנשים שמשלמים הרבה מאד כסף כדי ללכת לחדר הכושר אבל מוצאים את כל התירוצים שלא לעשות זאת.

בניגוד להליכה עצמאית לחדר כושר שמחייבת שמירה על מוטיבציה אישית גבוהה, שיח פנימי והתמודדות עם החסמים והדחיינות שלכולנו יש ביומיום העמוס, מאמן אישי שהפגישות איתו נעוצות ביומן, יוצר מחויבות.

הקולות הפנימיים שצפים לפני האימון ומחפשים תירוצים למה לא להגיע לאימון הם טבעיים וקיימים אצל כל אחד מאיתנו. אימון אישי מונע הרבה מהקולות האלו.

איך זה קורה? המאמן קובע איתך שעה קבועה ושניכם מחויבים להיפגש במועד ובתדירות קבועים, כך שאפשר לשמור בקלות על תוכנית האימונים. ברמה המנטלית, הנעיצה ביומן וההתחייבות מול אדם נוסף עוזרות להתמיד באימונים ולחסוך בתירוצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.