כללי

איך לרדת במשקל

ירידה במשקל. שתי מלים המעסיקות אחוז ניכר מאוכלוסיית העולם כבר עשרות שנים. הרזייה וחיטוב הגוף, אם אנו חשים צורך בכך, יכולים לסייע מאוד לדימוי העצמי שלנו ולגרום לנו להרגיש נוח יותר עם עצמנו.

 

 

– מה הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל?

 

כאשר אנו מחליטים על הרצון לעשות שינוי פיזי, כדאי לעשות את זה נכון ובצורה שתשמור היטב על הגוף היקר שלנו. יש דרכים רבות להורדה במשקל, לחיטוב הגוף ולשמירה על כושר, אך יש גם הרבה מיתוסים וחצאי אמיתות, המופצים מתוך כוונה לגרום לנו לרכוש מוצרים הרזייה מסויימים או דיאטות כאלו ואחרות.

 

בסופו של דבר, נדמה כי לדעת מומחים רבים נוסחת הקסם היא אורח חיים הכולל שילוב בין שריפת קלוריות בעבודה אירובית, אימון השרירים, ובמקביל תזונה נכונה. נוסחה זו יכולה להביא אותנו אל התוצאה הנכספת עבורינו, בצורה שתהיה גם מאוזנת וגם בריאה.

 

 

– איזו פעילות גופנית מתאימה לירידה במשקל?

 

פעילות גופנית היא דרך מצויינת להיפטר ממשקל עודף ובמקביל לשמור על בריאות טובה. פעילות אירובית של כ-140 דקות בשבוע יכולה לעשות פלאים לאנשים בוגרים, בין אם זה בחוץ, בחדר כושר או בפעילות בבית. כך או כך, יש להיכנס למשטר אימונים מסודר ולנסות להתמיד בו.

 

בכדי להגיע למצב פיזי המשפר את הגיזרה ומועיל לגוף, מומלץ לגוון בין פעילות אירובית ובין סוגים אחרים של שמירה על כושר והפעלת שרירים. פעילות אירובית מעלה את צריכת החמצן ושורפת שומנים היטב, לאחר כרבע שעה של פעילות, תוך שהיא מקטינה את מצבורי השומן בגוף. אימון אירובי טוב יכול להוריד כ-500 קלוריות. שריפה של יותר מאלף קלוריות ליום יכולה לפגוע בקצב חילוף החומרים ולאיבוד מסת שריר.

 

חשוב לבצע כל פעילות כושר באופן הדרגתי ולהעלות את רמת הקושי של האימון עם הזמן, כל פעם ב-50-25 אחוז ביחס לרמת הקושי הקודמת, כדי להביא את הגוף בקצב מדורג אל המטרה הנחשקת. חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום על מנת ליצור תוכנית אימונים מסודרת שלא תגרום נזק לגוף. מומלץ להתאמן כ-3 פעמים בשבוע, בין 40-30 דקות כל פעם, עד לכ-150 דקות שבועיות.

 

 

– איזה אפשרויות קיימות לפעילות גופנית בבית?

 

בשוק יש מגוון של אופציות כושר ביתיות, בין אם מדובר באליפטיקל, הליכון או אמצעים אחרים. העבודה בבית מעניקה לנו, ללא ספק, יתרון גדול בכך שהיא מאפשרת לנו לבצע את הפעילות הגופנית בזמן המתאים לנו, בנוחות שלנו, בלבוש ביתי ובאינטימיות של הבית הפרטי שלנו. כל זאת בלי הצורך להמתין למכשיר בחדרי הכושר העמוסים או לתהות על נקיון המכשירים לאחר השימושים הקודמים שנעשו בהם.

 

מומלץ לבחור את מכשיר הכושר הביתי שלנו היטב, ולהתאים אותו לסוג אימוני הכושר אותם אנו רוצים לבצע. בחירה נכונה של אליפטיקל או הליכון, תיתן לנו מכשיר שיחזיק לאורך זמן. בכל מקרה, מומלץ לטפל במכשיר היטב, כדי למנוע תקלות או בלאי בטרם עת.

 

 

– מה הכי טוב לאכול כדי לרדת במשקל?

 

מבחינת תזונה, יש היום יותר ויותר מומחים שאינם מאמינים עוד בהימנעות מוחלטת ממרכיבי תזונה ספציפיים. אלו טוענים  כי הדרך הנכונה ביותר לאכילה בריאה היא לתת לגוף שלנו את כל החומרים הדרושים לו – חלבונים,  שומנים, פחמימות, מינרלים וגם ויטמינים; כל מזון במידה הנכונה, לפי האדם וחילוף החומרים שלו.

 

סוד הקסם, כך אומרים, הוא לשמור על מתח נכון בין כל סוגי המזון ובסופו של דבר להגיע להגיע למצב בו קיים איזון בין כמות הקלוריות שאנו צורכים לזו שאנו מבזבזים בפעילות גופנית או לצרכי התיחזוק של הגוף. מומחים טוענים שאם נשרוף מעט יותר קלוריות מאלו שאנחנו צורכים, הירידה במשקל תהיה טובה, יעילה ותחזיק לאורך זמן.

 

 

מחשבה אחת על "איך לרדת במשקל"

  1. gmail generator הגיב:

    Your website loads really rapidly, giving the impression that you are a true webmaster with some sort of advanced approach. You did a great job on this topic, and the materials are great.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *